Avanai

Försening nr 3

  • 25 oktober, 2012 03:56

Fortfarande inget bredband/telefon. I-landsproblem kanske, men det är lite besvärligt att behöva gå ut i skogen när man ska ringa, och inte kunna ta emot samtal. När vi ringde till Telia (igen) fick vi direktnumret till de som faktiskt jobbar med det, istället för till kundservice som bara säger att någon jobbar på det men egentligen inte vet något alls. De som faktiskt jobbar med det sa att förra ägaren inte sagt upp sitt abonnemang än, och då går det inte att koppla in ett nytt.

De kunde inte ha kläckt ur sig det lite tidigare? Eller kanske till och med höra av sig till sina egna kunder och påminna dem om att abonnemanget måste flyttas? Istället måste vi ringa till Telia flera gånger för att få reda på felet och själva ringa till förra ägaren för att få dem att säga upp/flytta sitt abonnemang. Det känns lite overkligt att det faktiskt är vi som betalar Telia och inte tvärtom.

Kommentera