Töntigaste säljtexten
Läste precis det här i nyhetsbrev från Årstiderna (som levererar ekologisk mat):
”Bra råvaror är bara en sorts vardagslyx. För mig är vardagslyx även att ha små livslustlyxvaror hemma. Njutning inom räckhåll – då mår jag bra. En regnig tisdagsmorgon i oktober får guldkant när jag börjar dagen med mitt favoritte i koppen. Jag avslutar frukosten med en liten bit choklad som får själen att le. Då gör det inget om regnet förstör frisyren eller gör att byxorna ser fläckiga ut. Dessa småsaker får mig att möta världen vacker – därför satsar jag på fler vardagslyxiga varor i skafferiet! Se exempel på dessa varor nedan”
Jag gillar Årstiderna och köper gärna deras grönsakslådor, men just det här var väl lite väl mycket rappakalja. Har människan som skrev det här ens upplevt en regnig tisdagsmorgon i oktober? Kanske hen bor i ett tropiskt land och bara har sett (nordiska) regniga tisdagsmorgnar i oktober på film. Ingen kan väl på allvar tycka att en liten bit choklad på morgonen uppväger ful frisyr och fläckiga byxor?
Visst, jag fattar att det är reklam för att få mig att shoppa, men kan vi inte försöka få vardagen att fungera på riktigt istället för att förminska vardagsproblemen med struntprat?
För mig är en vardagslyxig morgon att alla kommer iväg dit de ska i någorlunda rätt tid och ingen gråter. Har Årstiderna någon produkt som fixar det?
well, jag måste säga att jag nog kan hålla med texten om att såna små saker ibland faktiskt kan göra dagen bättre. Men det beror ju helt på vad man har för syn på lyx och vad man uppskattar i livet & kanske hur familjesituationen ser ut.
Haha! Ja!
Marina: Kul att se dig här! Ja men då så, då hade den kanske fungerat på dig